OPPHØRSSALG

43 dager
5 timer
32 minutter
9 sekunder
STORT UTVALG REISEEFFEKTER OG VESKER
Til kassen
Totalt: 0,-

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Total: 0,-

Til kassen
STORT UTVALG REISEEFFEKTER OG VESKER | CENTERBAG GRENSEN 19 OSLO

Reklamasjoner

Når du handler hos Centerbag har du to års reklamasjonsrett (Lov om forbrukerkjøp, kapittel 6. § 27). Reklamasjonsretten omfatter fabrikasjons- og materialfeil som oppstår ved normal bruk. Reklamasjonsretten dekker ikke skader eller slitasje som oppstått som følge av uforsiktig bruk, overbelastning eller manglende vedlikehold. 

Dersom du opplever at produktene har produksjonsfeil eller mangler ved seg, ønsker vi å rette opp i dette. Du må reklamere hurtigst mulig og innenfor rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.

Vi ønsker i utgangspunktet alltid så mye informasjon som mulig. Send oss en forespørsel til grensen@centerbag.no med følgende informasjon:

  • Hvilken vare det reklameres på (navn, farge størrelse)
  • Kvittering (bankutskrift godtas ikke)
  • Bilder av skaden (gjerne flere)
  • Fullstendig kontaktinformasjon (navn, adresse, e-post, telefonnummer)
  • Forklaring/beskrivelse på hva som er feil

Vi setter pris på om du i første omgang sender oss en e-post med informasjonen nevnt ovenfor. Ofte kan vi på grunnlag av dette ta stilling til om varen kan sendes til reparasjon eller om vi allerede kan ha en løsning klar til deg før du kommer inn i butikken.

Vi behandler ikke reklamasjonssaker direkte i butikk, derfor er det alltid best om du kontakter oss på e-post først.

Vi gjør oppmerksom på at reparasjoner og eventuelle erstatninger som regel håndteres av tredjeparter og leverandører. Det vil kunne forekommer 4-5 ukers behandlingstid på reklamasjoner, spesielt i høysesong. Om du har fått godkjent en reklamasjon og ny vare ikke er mulig å skaffe, vil du kunne få tilsvarende vare eller andre varer til samme verdi. NB! Alle varer som sendes inn til reparasjon må være rengjorte først.

Når alt dette er sagt, så prøver vi selvfølgelig å løse alt på best mulig måte. Vi tar våre kunder på alvor. 

Eksempler på hendelser som ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett:

Om din koffert eller annen bagasje skades under flytransport skal dette dekkes av flyselskapet. Det er derfor viktig at skaden meldes etter ankomst og at du får med deg en skaderapport før du forlater flyplassen og retter krav om erstatning til flyselskapet. Skader dekkes følgelig ikke av garanti og reklamasjonsrett.

Reklamasjonsrett dekker ikke ytre påvirkning som slitasje, overbelastning av produktet, mindre materialavvik på farge, eksterne innflytelser som temperatur, luftfuktighet og forurensning. Skader forårsaket gjennom ulykker, transport, kollisjoner eller uhell og tyveri er ikke dekket av reklamasjonsretten. Eventuelle skader som følge av bruk av tredjeparts tillegsutstyr er ikke dekket.

Ytre påvirkning på sekk eller veske kan være;

1) en knekt plastdel som følge av hardt trykk f.eks under et stolbein eller i en dør

2) en rift eller hull i produktet

3) sekken bæres kun på en skulderrem, som fører til at sømmen løsner i overgangen sekk/reim

4) sekk eller veske fylles så mye at glidelåsen står i spreng

5) bærereimer og fester på vesker som ryker grunnet overbelastning

All informasjon tilknyttet reklamasjon og dine rettigheter som forbruker kan du lese om i forbrukerkjøpsloven